Namninsamling : En vädjan om just din namnunderskrift!

Skriv under namninsamling "En vädjan om just din namnunderskrift!"

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=725

Jag kommer från Teheran, Iran. Jag flydde från mitt land 2003, efter att ha deltagit i en demonstration mot regimen där. Jag och en kompis demonstrerade p.gr.a. att vi inte kunde acceptera hur regimen kränkte de mänskliga rättigheter,
som vi alla har ovillkorlig rätt att omfattas av.

Repressalierna som kom att följa på vårt deltagande lät inte vänta på sig och saknade alla proportioner. Vi blev systematiskt förföljda. För att exemplifiera kan jag nämna, att jag blev slagen och torterad på olika vis, släpad utefter gatan, medan sparkar och slag haglade; jag blev stucken med vassa föremål över hela kroppen, osv. Vi kastades i fängelse där misshandeln fortsatte. Min kompis torterades ihjäl där medan jag, av för mig okänd anledning, så småningom slapp ut.

Den enda rimliga utvägen för mig var att fly och när ett tillfälle yppades gjorde jag det också. Jag kom alltså till Sverige. När jag gick de kurser som anvisades mig, bl. a. svenskundervisning, så träffade jag också en underbar svenska, som var mig till stor hjälp och stort stöd; vi fattade även tycke för varandra och 2004 gifte vi oss. Vi älskar varandra innerligt och framtiden såg ljus ut. Praktiskt hade det hunnit ordna sig bra för mig med heltidsarbete etc.

Av tjänstemän på Migrationsverket fick jag under hand besked om att jag skulle komma att få permanent uppehållstillstånd, detta löfte uttalades även då en god vän till mig och min fru var närvarande. Allt såg ljust ut.

Men i ett slag förändrades allt när Migrationsverket beslutar att jag skall utvisas, man gör en kovändning och ger ingen som helst förklaring till varför.

Stora resurser, såväl personella som ekonomiska, lades ner för att behandla de trauman jag hade med i bagaget och för att inlemma mig i det svenska samhället. I mitt fall väl använda resurser, vilka med min frus stöd och uppmuntran, resulterat i att jag nu är en produktionsfaktor att räkna med i det svenska samhället. Jag känner också en personlig tillfredsställe över att kunna betala tillbaka det jag kostat den svenska staten och över att själv få vara med och dra mitt strå till stacken.

Nu skall allt raseras, inte bara för mig, utan för min fru och för alla dem som lagt ner mycken möda och stora samhälleliga resurser på att få mig på fötter igen. Nu när jag är frisk till både kropp och själ och självgående i den meningen, som åsyftas med svensk invandrings- och flyktingpolitik, ja då skall jag sparkas ut. Att på detta vis misshushålla med våra gemensamma resurser är minst sagt anmärkningsvärt. Det är också en grym lek med en enskild människas liv!

Jag ber om just din namnunderskrift, för att om möjligt få Migrationsverket att ompröva sitt beslut!

PS. En lokal tidning, Norra Skåne, har uppmärksammat mitt fall i en helsidesartikel.
Justitieombudsmannen har också tillskrivits och kommer att yttra sig.
Ett stort, växande antal namnunderskrifter samlas också in genom benägen
hjälp av lokala näringsidkare. DS.

Jolanda Saxfors, Osby
Alexamder Pålsson , Karlshamn
Michelle, Göteborg
Örebroskurder, Örebro