Namninsamling : Ansiktskirurgi (FFS) för Transsexuella el. med transsexuell bakgrund och tillämpning av det nya nationella kunskapsstödet för personer med könsdysfori.

Skriv under namninsamling "Ansiktskirurgi (FFS) för Transsexuella el. med transsexuell bakgrund och tillämpning av det nya nationella kunskapsstödet för personer med könsdysfori. "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=9799

Välkommna ni transsexuella eller med transsexuell bakgrund som vill vara med och påverka så Ansiktskirurgi (FFS), höftkirurgi , IPL, Diatermi, dynamiska utredningstider och med möjligheten att välja landsting för könskorrigerande operation blir en självklar del av behandlingen i samtliga landsting för personer med könsdysfori. När jag skriver under denna namninsamling har jag eget behov eller stödjer andra som har behov av denna typ av plastikkirurgi/ behandling. Insamlingen av namn är till för att påverka Hälso och Sjukvårdsförvaltningen i ditt landsting.
För FFS krävs ett så kallat multidisciplinärt beslut och det sker i samverkan med utredningsteam, plastikkirurg och endokrinolog. Namninsamlingen är INTE avsett för förskönande operationer för att bättra på ett utseende om du anses kunna passera i det kön du tillhör. FFS och höftkirurgi kan komma att bli den svåraste delen att döma av. Vad behöver göras för du ska kunna passera!
Du har kanske en åsikt och kirurgen och utredningsteamet ett annat!
Du skriver under för att landsting tilldelas budget och resurser för att kunna möta det nya nationella kunskapsstödet. De rådgivande delarna ska skrivas in i landstingets uppdrag för transvården.
DU kan påverka genom att skriva under namninsamlingen för det nya nationella kunskapsstödet.
Det behövs mer personella och ekonomiska resurser för transvården. Korta och utjämna kötider för könskorrigering. Arbeta enhetligt inom landstingen och att utredningsteamen följer det rådgivande kunskapsstödet.
Som ni förstår riktar detta sig mest mot FFS där det finns ett uppdämt behov och kunskapsstödet är något luddigt skrivet och vi behöver PÅVERKA NU för att få hjälp i närtid o inte om 3-5 år.
DU KAN PÅVEKA

Monica Carlsson, Helsingborg
Anna Rapp, Värmdö
Martin Hedström, Hägersten