Krav på ombyggnad och upprustning av E10:an

Skriv under Krav på ombyggnad och upprustning av E10:an

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8445

Det ska inte vara som rysk roulett att ta sig till och från sitt arbete.Vi måste därför agera när våra medlemmar och kommunmedborgare inte kan färdas säkert mellan sin bostad och sitt arbete Vi kan inte acceptera en regering som låter bli att agera när uppenbara säkerhetsrisk finnas och där människor riskerar att dö. Om E10:an varit en arbetsplats inom If Metalls område skulle vi för länge sedan stängt av den pågrund av dem stora säkerhetsriskerna. Därför kräver IF Metall Malmfälten tillsammans med Transportarbetaerförbundet Norrbotten, LO-Gällivare, Kommunal Gällivare och Byggnads Norrbotten mfl att:

• Regeringen prioriterar medel för att påbörja en upprustning av väg E10 mellan Riksgränsen och Töre så att trafiksäkerheten säkras. Förslagsvis genom att göra den 4-filig med skilda vägbanor, eller i andra hand 3-filig med mitträcken, samt

• Vägverket upphandlar en ordentlig snöröjning för att förbättra snöröjningen på vägarna i Malmfälten.

• Det blir en bättre kontroll av vägverket hur entreprenörerna sköter sina åtaganden.

Skriv på denna namninsamling och stöd våra krav på upprustning av E10:an!

Johan Axelsson-Åhl, Åmål
Linda Andersson, Jukkasjärvi
Johan Forsman, Åkarp
David Lind, Jukkasjärvi
Magnus Ek, Överkalix

Namninsamling # 8445 snabbfakta 3221 Underskrift ( 2574 unika IP-adresser)
Inlagt den 2014-01-19
Startades av : IF Metall Malmfälten
Skickas till : Johannes Sundelin - [email protected] - IF Metall Malmfälten

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!