Namninsamling : Rädda Älta våtmark

Skriv under namninsamling "Rädda Älta våtmark "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8373

Warning: strpos(): Offset not contained in string in /customers/5/e/6/namninsamling.se/httpd.www/inkludera/funktioner.php on line 159 Älta våtmarksområde är en för stockholmsområdet ovanlig företeelse – nämligen ett alkärr i nästintill orört tillstånd. Våtmarksområdet är dels en förutsättning för Ältas dagvattenavrinning, men framför allt ett skyddsvärt naturområde med en riklig förekomst av känsliga växter och ett rikt djurliv - bland annat fungerar området som barnkammare för grodor och många fågelarter. Tyvärr hotas nu detta unika område genom att de arkitektbyråer som är inblandade i ”Ännu mera Älta” vill göra en park av området, varmed dess höga naturvärden skulle gå förlorade. Dessutom hotas det av att smutsigt dagvatten från byggplatsen vid Hedvigslund leds ned genom det, vilket också förorenar Ältasjön.
Detta vill vi i Älta våtmarks skyddsgrupp förhindra. Om du håller med om att området bör bevaras i sitt nuvarande skick och att kommunen snarast bör åtgärda problemet med dagvattnet från Hedvigslund, stöd oss med din namnunderskrift. Tack.

Eva Bächi, Älta
Maria Stormark, ÄLTA
Thomas Larsson, Älta
kaj nielsen, älta
ann, nielsen

Namninsamling # 8373 snabbfakta 44 Underskrift ( 30 unika IP-adresser)
Inlagt den 2013-12-17
Startades av : Martha Bengtsson
Skickas till : Per Wilhelmsson - per.wilhelmsson@nacka.se - Nacka kommun.

Vimla Black Friday