Dags för en familjecentral i Lindsdal

Skriv under Dags för en familjecentral i Lindsdal

Ange kod hÀr:
Visa mitt namn pÄ denna sida ocksÄ!

Dela denna namninsamling DirektlÀnk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=7750

Familjecentralerna fyller en viktig funktion i samhÀllet. DÀr kan förÀldrar utbyta erfarenheter, fÄ stöd, hjÀlp och gemenskap med andra förÀldrar. DÀr samverkar öppen förskola, socialtjÀnst, mödrahÀlsovÄrd och barnhÀlsovÄrd i gemensamma lokaler för att utifrÄn familjens livssituation frÀmja god hÀlsa hos barn och förÀldrar.

I norra delen av Kalmar kommun saknas det dessvÀrre en familjecentral. Lindsdal, LÀckeby och Rockneby som Àr den snabbast vÀxande tÀtorten i kommunen stÄr tyvÀrr, trots mÄnga barnfamiljer, utan en familjecentral.

Inför valet 2010 gjorde Socialdemokraterna en stor sak av att de skulle se till att en familjecentral stod klar i Lindsdal 2011. Vid valet 2010 gick Socialdemokraterna starkt framÄt och fick majoritet i bÄde landstingsfullmÀktige och kommunfullmÀktige i Kalmar. Det har nu gÄtt över tvÄ Är och det Àr fortfarande tyst i frÄgan.

Nu tycker vi att det Àr hög tid att gÄ ifrÄn ord till handling och skapa en familjecentral i Lindsdal!

Mikael Nilsson, Kalmar/Lindsdal
Gudrun BrunegÄrd, Vimmerby
Johanna Ingvarsson, Kalmar
Eric Dicksson, Kalmar