Polisstat? Nej tack! Upprop mot REVA

Skriv under Polisstat? Nej tack! Upprop mot REVA

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=7462

Ska våra städer förvandlas till en plats för jakt på människor vars enda brott är avsaknad av gällande ID-handlingar?

Ska svensk polis bedriva denna jakt efter kriterier som ”utländskt utseende” och därmed få mandat för att agera strukturellt rasistiskt? Ska svensk polis med hjälp av svepskäl för accepterat polisiärt arbete, och på EU:s och svenska regeringens direktiv, bedriva spaning på rasistiska grunder och kräva legitimering – utan att kriminella handlingar begåtts? Nej, säger vi.

Vi kräver att det tillsätts en oberoende parlamentarisk kommission som granskar huruvida polisens metoder inom projekt REVA är lagliga samt förenliga med svenska och internationella asylregler och FN:s konventioner om mänskliga rättigheter. Även konsekvenserna måste beaktas. Används svenska skattemedel för att påskynda införandet av en polisstat och för att etablera en alltmer inhuman människosyn som strider mot svenska och internationella lagar och överenskommelser?

Tills dessa frågor granskats och fått tydliga svar kräver vi att projekt REVA upphör.

Läs hela uppropet och artikel på DagensSeglora.se

Anna, Adolfsson
Katja Laine , Eslöv
Meisem jamil , Stockholm
Erik, Lindome
Horst Schröder, förläggare, Stockholm

Namninsamling # 7462 snabbfakta 4869 Underskrift ( 4471 unika IP-adresser)
Inlagt den 2013-02-22
Startades av : Dagens Seglora
Skickas till : Dagens Seglora - [email protected] - Dagens Seglora

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!