RÄDDA ALLMÄNNYTTAN!

Skriv under RÄDDA ALLMÄNNYTTAN!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5744

Svenska Bostäder vill sälja 1052 lägenheter i Bredäng och Kärrtorp till det privata fastighetsbolaget Primula Byggnads AB. Som delbetalning tar Svenska Bostäder över två fastigheter i Hammarby Sjöstad med 122 lägenheter. Med denna affär bryter politikerna sina löften om att allmännyttan inte ska säljas ut.

Svenska Bostäder försöker rättfärdiga bytesaffären genom att säga att man säljer ut allmännyttiga lägenheter där det är gott om dem och köper i områden där det finns få. Men att byta 1052 lägenheter mot 122 är svårt att se som något annat än sanslöst dålig matematik.

Över tusen hyresgäster i Bredäng och Kärrtorp går miste om sina platser i den interna byteskön och sitt lagstadgade boendeinflytande. Det ansvariga borgarrådet Joakim Larsson (m) försvarar utförsäljningen med att politiken har väljarnas mandat.

I Kärrtorp och Bredäng har ett nätverk av hyresgäster bildats. Vi vill stoppa utförsäljningen av våra hem och andra allmännyttiga lägenheter. Vi tror tvärtemot Joakim Larsson att det finns en majoritet för att behålla allmännyttan. Därför gör vi en namninsamling på bred front hos allmänheten.

Protestera mot utförsäljningarna i Bredäng och Kärrtorp! Protestera mot utförsäljningen av allmännyttan! Beslut tas i kommunfullmäktige 5 september - tiden är knapp! Sprid!

Lars Engström, VÄSTRA FRÖLUNDA
Alexandra, falun herrhagen
Anders Blomster , Sthlm
Maja Winnberg, Stockholm
Fredrik Lndblå, Bagarmossen

Namninsamling # 5744 snabbfakta 3148 Underskrift ( 2691 unika IP-adresser)
Inlagt den 2011-07-20
Startades av : Sara Ström
Skickas till : Joakim Larsson - [email protected] - Stockholms Stad

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!