Stå upp för Lars Vilks rätt till yttrandefrihet

Skriv under Stå upp för Lars Vilks rätt till yttrandefrihet

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=4663

Den organisation i Sverige som tydligast borde tagit ställning för Lars Vilks rätt att uttrycka sig borde vara den anrika Publicistklubben. Det är oroväckande när en organisation vars huvudmål är att slå vakt om yttrandefriheten inte ger ifrån sig ett ljud efter attackerna.

Med anledning av detta vill vi undertecknande uppmana Publicistklubben och dess ordförande Ulrika Knutson att öppet ta ställning för Lars Vilks rätt att utan hinder eller hot uttrycka sig fritt.

Uppropet syftar inte till att stödja Lars Vilks konst eller åsikter. Ett försvar för yttrandefriheten måste givetvis utsträckas även till de åsikter vi inte delar eller stödjer. Kampen för yttrandefriheten kan aldrig villkoras av innehållet i det som yttras.

Uppropet är initierat av Liberala ungdomsförbundet men partipolitiskt obundet. Vår förhoppning är att namninsamlingen visar att det råder politiskt överskridande enighet i frågan. Syftet är inte att politisera frågan - yttrandefriheten är ett grundfundament i samhället som omfattar oss alla. Vi menar att det är Publicistklubbens främsta ansvar att slå vakt om denna frihet.

Låt inte tystnaden regera, låt inte undfallenheten utmärka Sverige - låt oss stå enade bakom rätten att yttra sig fritt och utan hinder.

Ronny Oskarsson, Sjövik
Jean Regnér, enköping
Magnus Sandberg, Forshaga
Peter Storeide, tullingej
Lena Storeide, tullinge

Namninsamling # 4663 snabbfakta 352 Underskrift ( 331 unika IP-adresser)
Inlagt den 2010-05-18
Startades av : Adam Cwejman
Skickas till : Ulrika Knutson - [email protected] - Publicistklubben

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!