Till alla vårdkonsumenter i Sverige

Skriv under Till alla vårdkonsumenter i Sverige

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=4643

VI ÄR NUMERA VÅRDKONSUMENTER, en EU-rättighet som Sverige mer eller mindre förhindrar, på en gigantisk vårdmarknad inom EU/EES då staten Sveriges medborgare är EU-medborgare.

Därför anmälde arbetsgruppen AMBU(som har insikt i frågorna utifrån vårdkonsumentens rättigheter på hälso- och sjukvårdens marknad inom EU/EES) staten Sverige till EU-kommissionen, utredningen har öppnats vilket visar på att det finns substans i anmälan. Vi inom arbetsgruppen AMBU har under ca 1,5 år konstaterat att myndigheten Försäkringskassan m.fl. icke tillämpar den rättspraxis som EG-domstolen(numera EU-domstolen) fastslagit och staten Sverige är skyldiga att tillämpa.

Det är en gigantisk megaskandal att faktainformation undanhålls vårdkonsumenterna i Sverige från alla som är skyldiga att bidra till utvecklingen för vårdkonsumenterna.

Vi kan ändra på denna situation endast med att alla som har eller kommer få behov av vård i Sverige sluter upp i denna namninsamling!

Vårdköerna skall snabbt kapas så alla äldre som icke kan språk eller vill få vården hemma kan få bättre tillgång till vård som utvecklas tack vare konkurrenssituationen som nu gäller på vårdmarknaden för vårdkonsumenten inom EU.

Hela tanken från EU:s sida med fri rörlighet på hälso- och sjukvårdens marknad inom EU/EES är att konkurens skall utveckla vården inom hela EU/EES.

Det är många i Sverige som skulle slippa lida om vårdköerna kortades och det är många kroniskt sjuka som skulle kunna få tillgång till bättre vård inom EU/EES, dessutom nästan utan vårdköer! Det råder fri rörlighet på denna hälso- och sjukvårdsmarknad men den undanhålls medborgarna! Du kan läsa mer på www.nackskadeforbundet.se

Vi betalar till EU för våra EU-rättigheter via skattsedeln, vare sig vi vill eller inte då vi är medlem i EU, men vi får inte fullt ut tillgång till dessa EU-rättigheter pga. ovanstående du fått del av.

SKRIV PÅ OCH FÖRMEDLA SEN VIDARE INOM DITT NÄTVERK

Arbetsgruppen AMBU
Som består av Assar Fager, Bert Magnusson(ordf. Nackskadeförbundet) och Ulf Bittner

Birgitta Stangelmayer, Tobo
Jeanette Strand, Luleå
Per Öberg, Huddinge
Inger Andersson, Umeå
Ronnie Andersson, Malmö

Namninsamling # 4643 snabbfakta 113 Underskrift ( 91 unika IP-adresser)
Inlagt den 2010-05-13
Startades av :
Skickas till : Ulf Bittner - [email protected] - arbetsgruppen AMBU

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!