Namninsamling : För demokrati i Togo!

Skriv under namninsamling "För demokrati i Togo! "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11558

Familjen Gnassingbé har styrt Togo i över 50 år och trots upprepade löften från regimen har det togolesiska folket aldrig fått uppleva demokrati och fria val. Nu pågår demonstrationer runt om i det västafrikanska landet och människor kräver ett slut på Gnassingbédynastins styre. De fredliga demonstrationerna har mötts av våld, och flera demonstranter har dödats när polis och militär skjutit mot demonstrationerna.

Hittills har varken Sverige eller EU fördömt våldet mot demonstranterna i Togo. Den 4 november samlas vi i Stockholm på Mynttorget för att uppmärksamma situationen i Togo och kräva att Sverige och EU tar ställning mot våldet och för demokrati. Skriv gärna under vår namninsamling som vi hoppas kunna lämna till riksdagen.
NAMNINSAMLING MOT REGIMEN I TOGO

Förnamn
Efternamn
Stad
Epost

Familjen Gnassingbé har styrt Togo med järnhand i över 50 år och trots upprepade löften från regimen har det togolesiska folket aldrig fått uppleva verklig demokrati och fria val. Sedan en tid pågår demonstrationer runt om i det västafrikanska landet och människor kräver ett slut på Gnassingbédynastins styre. De fredliga demonstrationerna har mötts av våld, och flera demonstranter har dödats när polis och militär skjutit skarpt, med tårgas och misshandlat demonstrationerna.

Hittills har varken Sverige eller EU fördömt våldet mot demonstranterna i Togo. Den 4 november samlas vi på Mynttorget i Stockholm för att uppmärksamma situationen i Togo och kräva att Sverige och EU tar ställning och ansvar mot våldet. Togoleserna behöver demokratins krafter för att ge kommande generationer en chans till överlevnad och möjlig utveckling. Skriv under vår namninsamling som vi hoppas kunna lämna till förljande:
1 Svenska Regeringen
2 Franska Regeringen
3 Togolesiska Regeringen

Tack för ditt stöd!
Togo Diaspora Sweden

Nadia Gbatibri, Göteborg
Bruno Nilsson, Huddinge
Marianne Heinmets, Farsta
Mohammed Ayowa, Stockholm
Elin Filipsson Ayowa, Stockholm

Namninsamling # 11558 snabbfakta 50 Underskrift ( 48 unika IP-adresser)