Namninsamling : Migrationsverket bryter mot barnkonventionen!

Skriv under namninsamling "Migrationsverket bryter mot barnkonventionen! "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11518

Vår vän Georges som har bott här i Sverige i nästan tolv år, alltså nästan hela sitt liv. Har nu fått besked om att han och delar av sin familj måste lämna Sverige omedelbart och åka hem till Libanon. Han har bara tre veckor på sig att överklaga.

Vi i hans klass, 9E på Bodaskolan tycker att det är orättvist och hemskt att tvinga ut en familj som bott här och anpassat sig till Sveriges samhälle.

Georges har gått i svensk skola sedan förskoleklass och kommunicerar bättre på svenska än på arabiska. Han har även fått många vänner och har sin nära släkt här i Sverige. Han har har anpassat sig väl och deltar i aktiviteter, så som att han blev vald som kamratstödjare i klassen. Han har snart gymnasievalet framför sig och har många drömmar som kommer förstöras av Migrationesverket beslut.

Georges och hans familj är en del av en kristen minoritet, som i landet ses som förrädare och förföljs. Om de åker tillbaka riskerar de fängelsestraff eller dödsstraff.
Därför bryter Migrationsverket mot barnkonvention på många sätt.

Vi ber er att hjälpa oss genom skriva under vår namninsamling och dela med er till era vänner och familj så att vi kan få så många namn så möjligt. Tack!

Duane lamoco, Göteborg
steve ohlander, Sundsvall
Elna Blad Holmqvist, Uppsala
Cathrin Persson, Kinna