Namninsamling : Inför hårdare krav mot Postnord

Skriv under namninsamling "Inför hårdare krav mot Postnord "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11497

Nu börjar det Svenska folket att tröttna. Under flera års tid har det fått pågå fritt, och nu räcker det. Vi kräver numera att Postnord omgående ser över all sin personal och ser till att få ordning på posten som skickas, och ser över sitt säkerhetstänk kring paket och brev som skickas såväl inrikes som utrikes.

Det är oacceptabelt att vi sett så många skandaler igenom åren, att människor numera inte kan se er som ett seriöst postföretag längre. Det går inte, ftersom ni trots upprepade skandaler aldrig uppvisat tecken på någon förbättring. Sover cheferna på företaget eller?
Nu är det som så, att vi som civila har inget val. Vi måste använda oss av postnord, även fast det tar emot varje gång man ska skicka post igenom dem. Därför behöver politikerna göra något, och det väldigt snart!
Igenom åren har detta företag påvisat tecken på att de är allt annat än en seriös förmedlare av post och brev. Snarare har de visat sig som en enda stor maffiaorganisation, eller som det nyligen myntade uttrycket säger: "Postmord". Detta har fått en större betydelse, där värdefulla saker blir bestulna, familjers urna dröjer väldigt lång tid/kommer aldrig fram, där folk försätts i djup sorg. Paket innehållandes allt ifrån värdesaker med elektronikprylar och datorer kastas ifrån höga höjder som om det vore frigolit. Tidsbrist? Snåla chefer? För få anställda? Lat personal. Postnord, ta reda på vad som gör att era misstag upprepas gång på gång och se till att förändra er. Ja, vi som har följt nyhetsrapporteringarna om detta skamföretag ser att de absolut inte har brytt sig om sina kunder hittills, utan enbart ger ett sken av det, ursäktar sig gång på gång, utan att visa några tecken på verklig omvändelse.

Nu KRÄVER vi att Sverige inför politiska åtgärder som gynnar folket i förhållande till Postnords misskötsel av människors post och paket, och vår förhoppning är att denna insamling sprids över sociala medier så det verkligen blir någon förändring! Hjälp till att sprida den till dina vänner, tidningar, familjemedlemmar osv.

Utöver denna namninsamling uppmuntrar jag er även till en massiv polisanmälan emot Portnord. Till Polisen kan ni ringa på tel 11414, och det finns inga regler för vad man får anmäla och inte. Desto fler som ringer och anmäler dem, desto större chans ser vi till förändring, i form av antingen att cheferna ser över sina system och gör en genuin förändring - eller helt enkelt att politikerna går in och agerar med förändringar av regler!

Nog är nog och det var nog redan för flera år sedan.

Patrik Lindh, Uppsala
Rose-Marie Nordström, Rönninge
Jenniefer, Landskrona

Namninsamling # 11497 snabbfakta 3 Underskrift ( 3 unika IP-adresser)