Namninsamling : Rädda Bergslagsparken

Skriv under namninsamling "Rädda Bergslagsparken "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11492

Vi som är boende på Aspvretsgatan och Backsippsgatan på Gideonsberg vill rädda Bergslagsparken från att skövlas i förtätningens tecken.
Parkens gräsmatta används flitigt av oss boende i området, hundägare rastar sina djur och flera olika träningsgrupper använder parken för sina pass. Modellplanspiloter, motionärer, drakflygare och barnfamiljer är andra grupper som utnyttjar parkens möjligheter.

Bergslagsparken är välanvänd och mycket uppskattad, det är ingen bortglömd gräsplätt som aldrig används.
Vi vill förhindra förtätning i parken som används flitigt av många västeråsare och som fyller en stor funktion inte bara för oss boende i området utan för alla.

För oss som bor i området är parken vårt andningshål, vår lugna oas som ger oss livskvalitet och sinnesfrid. Nu när vi insett att vår livskvalitet kommer att minska drastiskt vill vi att kommunen ska få veta hur vi boende tänker och känner i frågan.

Vi som bor i området har hittills inte fått någon chans att överhuvudtaget yttra oss i frågan. Något vi upplever som ett arrogant, nonchalant, odemokratiskt och utestängande sätt av Västerås stad att behandla sin medborgare på. Kommun borde rimligtvis vara intresserade av vad vi boende tycker om vår direkta närmiljö.

Ett intresse vi hoppas på att väcka med detta upprop. Västerås stad vill till stora delar ta bort Bergslagsparken och ersätta det vi värdesätter mest med ett antal byggnader i förtätningens tecken.

Hjälp oss att visa kommunen att vi bryr oss om de grönområden som finns i de centrala delarna av vår stad

Jessica Gori , Västerås
Merja Andrée, Västerås
Joel Eriksson, Sala