Namninsamling : Begränsa inte barnens tid på Boovallen!

Skriv under namninsamling "Begränsa inte barnens tid på Boovallen! "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11481

Den 30 augusti fattar miljö- och stadsbyggnadsnämnden i Nacka kommun avgörande beslut om tidsbegränsningar för verksamheten på Boovallen, beslut som direkt påverkar flera tusen fotbollsspelande barn- och ungdomar i kommunen.

Mark- och miljödomstolen kräver efter många turer i ärendet att Nacka kommun går ett antal fastighetsägare i området till mötes och minskar vad de upplever som störande ljud från anläggningen genom ”adekvata bullerreducerande åtgärder” (citat ur Mål M6211-16 Nacka Tingsrätt).

Den senaste förslaget som kommunens tjänstemän tagit fram innebär kraftiga inskränkningar i tiderna för verksamhet på vardagskvällar och helger. Säger politikerna ja till detta den 30 augusti kommer det på kort sikt kanske att göra ett antal fastighetsägare mindre missnöjda - så länge de väljer att bo kvar. Det får dock omedelbart och på längre sikt mycket negativa konsekvenser för alla fotbollsspelande barn i Nacka, inte bara för Boo FF. Bristen på fotbollsplaner i kommunen är redan väldigt stor!

Lösningen på bullerproblematiken runt Boovallen är alltså inte att begränsa tiderna för fotbollsträningar och matcher. Lösningen är att kommunen istället investerar i tillräckligt effektivt bullerskydd, gärna plank och bullervallar, mot det fåtalet grannar som idag upplever barn, ungdomar och seniora spelare som använder idrottsplatsen som störande. Frågan har varit mycket uppmärksammad senaste tiden. Läs gärna mer på booff.se

Vi hoppas att denna namninsamling ska påverka våra förtroendevalda politiker att ta ställning för idrottande barn- och ungdomar i Nacka. Rör inte tiderna på Boovallen.

Tack för ditt engagemang!

Styrelsen för Boo FF

Paul Hannan, Eskilstuna
Rickard Norelid, Saltsjö-Boo
Fredrik Nordling, Stockholm