Namninsamling : Bevara Brattforshedens flygfält

Skriv under namninsamling "Bevara Brattforshedens flygfält "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11462

Våren 2017 fick Brattforshedens flygklubb besked om att Länsstyrelsen i Värmland avser lägga ner Brattforshedens flygfält. Just nu pågår en värdering av området och våra hangarer. Det är en lång tradition av flyg på platsen som man vill lägga i malpåse. Fältet hade under 2:a världskriget en viktig roll som krigsflygfält. Över dessa ängar flögs det bl.a. B17, Sk16 Harvard och J 26 Mustang.

Efter krigstiden kom detta fält att senare bli kulturreservat där flyget fortsatte att leva genom flygentusiaster och historiskt intresserade. Brattforshedens flygklubb har gjort det möjligt så att detta fält fortfarande sjuder av liv och rörelse i luften. Att det idag inte bara är ett forna skelett med endast museiföremål. Fältet används idag av bl.a. Frivilliga flygkåren FFK, Hemvärnet, konstflygare, UL-flygare, gyrokoptrar, övrigt privatflyg även ambulansflyget övar ibland här. Brattforshedens flygfält har länge varit en uppskattad plats att besöka och flyga till.

Vi behöver nu din namnunderskrift för att denna fina, historiska och härliga plats ska få fortsätta som flygfält med flygplan som lyfter och landar precis som det gjort i så många år. Vi hoppas denna namninsamling ska hjälpa oss att få dom beslutande att se värdet av något så mycket större än dom svartvita bilderna och minnet av något som en gång var.

Hälsningar
Flygentusiaster & piloter
Brattforshedensflygklubb

Steve Holm, Örebro
Rebecka H Ståhl, västerås
Sven-Olof Hökborg, Stockholm
Dane Alfredsson, Karlstad
HelenaThudin, Lindfors

2017-09-22 19:44:05
Vem tog bort alla inlägg och kommentarer?

Namninsamling # 11462 snabbfakta 1046 Underskrift ( 314 unika IP-adresser)
Inlagt den 2017-07-17
Startades av : Kristin Mcallister(Nyberg)
Skickas till : Brattforshedens flygklubb - kriny73@gmail.com - Brattforshedens flygklubb