LĂ„t Danial Samadi stanna i Sverige

Skriv under LĂ„t Danial Samadi stanna i Sverige

Ange kod hÀr:
Visa mitt namn pÄ denna sida ocksÄ!

Dela denna namninsamling DirektlÀnk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11448

Danial Àr en snart 16-Ärig kille som Migrationsverket valt att skriva upp 3 Är i Älder, trots att han gÄtt med pÄ att göra en ÄldersbestÀmning. Danial har tyvÀrr inte fÄtt gjort nÄgon sÄdan.
Danial Àr hazar, en utsatt mknoritetsgrupp i Afghanistan, neutral muslim, dvs han utövar inte religionen och han har anpassat sig ypperligt till vÄrt svenska samhÀlle genom att ta del i sportförening och skolarbete. Han var top 8 i sin avgpngsklass frÄn högstadiet och har lyckats fÄ slutbetyg i alla 16 Àmnena trots att han bara gÄtt i svensk klass i 9an.

Danials har fÄtt sitt andra avslag frÄn myndigheterna. Det sista avslaget fick han tyvÀrr inte ta del av i tid sÄ han kan inte överklaga till Migrationsöversomstolen. PÄ grund av detta, och andra faktorer som tycÀrr inte heller stÀmmer, riskerar Danial att utvisas till Afghanistan - ett land som han inte har cuxit upp i,dÀr han inte kÀnner nÄgon, inte har nÄgra slÀktingar och dÀr det rÄder terror och krig. Vill du hjÀlpa Danial att fÄ stanna i Sverige??? Skriv dÄ pÄ denna namninsamling. Glöm inte att verifiera din underskrift i det mail du fÄr. Detta kanske hamnar i din skrÀppost sÄ kolla gÀrna dÀr ocksÄ.

HÀlsningar Lena, hans fd mentor, pÄ uppdrag av hans skolkompisar

Maja Falk , Stockholm
Daniel Bergman, Tyresö
Anna Rasmussen, Göteborg