Låt Danial Samadi stanna i Sverige

Skriv under Låt Danial Samadi stanna i Sverige

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11448

Danial är en snart 16-årig kille som Migrationsverket valt att skriva upp 3 år i ålder, trots att han gått med på att göra en åldersbestämning. Danial har tyvärr inte fått gjort någon sådan.
Danial är hazar, en utsatt mknoritetsgrupp i Afghanistan, neutral muslim, dvs han utövar inte religionen och han har anpassat sig ypperligt till vårt svenska samhälle genom att ta del i sportförening och skolarbete. Han var top 8 i sin avgpngsklass från högstadiet och har lyckats få slutbetyg i alla 16 ämnena trots att han bara gått i svensk klass i 9an.

Danials har fått sitt andra avslag från myndigheterna. Det sista avslaget fick han tyvärr inte ta del av i tid så han kan inte överklaga till Migrationsöversomstolen. På grund av detta, och andra faktorer som tycärr inte heller stämmer, riskerar Danial att utvisas till Afghanistan - ett land som han inte har cuxit upp i,där han inte känner någon, inte har några släktingar och där det råder terror och krig. Vill du hjälpa Danial att få stanna i Sverige??? Skriv då på denna namninsamling. Glöm inte att verifiera din underskrift i det mail du får. Detta kanske hamnar i din skräppost så kolla gärna där också.

Hälsningar Lena, hans fd mentor, på uppdrag av hans skolkompisar

Simon Håkansson, Sunnemo
Maja Falk , Stockholm
Daniel Bergman, Tyresö