Genomför en rådgivande omröstning angående partiledarskapet i Liberalerna

Skriv under Genomför en rådgivande omröstning angående partiledarskapet i Liberalerna

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11431

Vid en omröstning på Facebook var det 91 % av de svarande som röstade för att en rådgivande omröstning inför partiledarvalet bör hållas. LUF förordade en omröstning i samband med sin nominering av Birgitta Ohlsson och Stockholms länsförbund (som är landets största länsförbund) gjorde följande uttalande när de valde att inte nominera någon kandidat: ”Vi ser att många tar upp frågan om en rådgivande medlemsomröstning och vill därför gärna att valberedningen åter överväger den möjligheten”

I denna namninsamling spelar det ingen roll om du stödjer Jan Björklund, Birgitta Ohlsson eller någon annan kandidat, vi tror att en rådgivande omröstning är det bästa för att stärka medlemmarnas inflytande i valprocessen.

Vi tror också att de som förordar en kandidat som inte blir vald kommer att acceptera resultatet på ett bättre sätt om de fått vara med i och tycka till i en omröstning än om de inte skulle få det. Detta skulle stärka partiet istället för att splittra det.

Namninsamlingen kommer skickas till valberedningen för Liberalerna den 10 augusti.

Skriv namn och kommunförening, om du inte är medlem kan du bli det genom att swisha 50 kr till 123 148 12 41. I meddelanderutan skriver du "ny" och hela ditt personnummer och mailadress.

Skapad av Thomas Sundblad
Vice ordförande Liberalerna Tyresö

Nikoletta Jozsa, Järfälla
Carl Nettelblad, Uppsala