namninsamling annons header

Regeländring gällande förbud mot reklam på ryttares bakdel

Skriv under Regeländring gällande förbud mot reklam på ryttares bakdel

Ange kod hr:
Visa mitt namn p denna sida ocks!

Dela denna namninsamling Direktlnk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11388

Upprop till medlemmar i Svensk Monté!

Vi uppmanar Svensk Monté att snarast driva frågan om att få till stånd en regeländring gällande förbud mot reklam på ryttares bakdel av byxor.

För många ryttare är deltagande i sporten en stor ekonomisk uppoffring. De ryttare som kan få lönsamhet, eller få sina kostnader täckta under ett tävlingsår, kan räknas på ena handens fingrar.

Att förbjuda reklamen innebär att sponsorer avstår från sitt engagemang vilket drabbar ryttarna hårt ekonomiskt. Full uppsättning dressar för olika årstider handlar om tiotusentals kronor.

Regeln är dessutom otidsenlig jämfört med andra sporter där man till fullo insett värdet av sponsring.

Vi uppmanar även Svensk Monté att omedelbart kontakta ST och begära en generell dispens för samtliga ryttare från förbudet. Att den 22/2 gå ut med information om att man den 1/3 skall börja bestraffa ryttare med reklam är orimligt. 6 dagar är en praktisk omöjlighet. Leveranstider för nya dressar ligger ofta på månader!

Erica Guldhag , Skellefteå
Hanne K Fjellhaug, Gjøvik
Sofia Adolfsson , Örebro
jimmy wahlqvist, örebro