namninsamling annons header

Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen!

Skriv under Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen!

Ange kod hr:
Visa mitt namn p denna sida ocks!

Dela denna namninsamling Direktlnk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11380

Humlegården Fastigheter AB (ägt av Länsförsäkringar) vill riva större delen av Astoria-huset på Nybrogatan 18 i Stockholm för att "omvandla, bevara och återskapa" fastigheten. En "fin" omskrivning för att riva större delen av Astoria och bygga nytt och tjäna en massa pengar... Humlegården var inte nöjd med den antikvariska rapporten därför "klippte" man i den och fick på så sätt huset att framstå som rivningsfärdigt för att nå sina mål. Skojeriet uppdagades och rivningen stoppades. Nu har Humlegården AB trots allt fått med sig majoriteten av politikerna i Stadshuset och nu väntar en rivning av den nuvarande gårdsbyggnaden för att ersätta denna med ett större hus modell plåtlåda. Skall vi offra ännu en 1800-talsbyggnad i Stockholm på grund av ett fastighetsbolags vinstjakt och historielösa kommunalpolitiker som vägrar blicka hållbart och demokratiskt framåt? Tillsammans måste vi stoppa detta rivningsvansinne! Hjälp oss stoppa rivningsvågen - RÄDDA ASTORIA!!!

Renée, Stockholm
Joakim Kuhn, Stockholm
Henrik von Eichwald , Hägersten
Johanna Erneholt, Ramlösa
Jens Erneholt, Ramlösa

Namninsamling # 11380 snabbfakta 488 Underskrift ( 135 unika IP-adresser)
Inlagt den 2017-02-22
Startades av : Nätverket Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen!
Skickas till : Beslutsfattare gällande Astoriahusets framtid - [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], anna.konig. - Politiker, tjänstemän och beslutsfattare gällande