Namninsamling : Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen!

Skriv under namninsamling "Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen! "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11380

Humlegården Fastigheter AB (ägt av Länsförsäkringar) vill riva större delen av Astoria-huset på Nybrogatan 18 i Stockholm för att "omvandla, bevara och återskapa" fastigheten. En "fin" omskrivning för att riva större delen av Astoria och bygga nytt och tjäna en massa pengar... Humlegården var inte nöjd med den antikvariska rapporten därför "klippte" man i den och fick på så sätt huset att framstå som rivningsfärdigt för att nå sina mål. Skojeriet uppdagades och rivningen stoppades. Nu har Humlegården AB trots allt fått med sig majoriteten av politikerna i Stadshuset och nu väntar en rivning av den nuvarande gårdsbyggnaden för att ersätta denna med ett större hus modell plåtlåda. Skall vi offra ännu en 1800-talsbyggnad i Stockholm på grund av ett fastighetsbolags vinstjakt och historielösa kommunalpolitiker som vägrar blicka hållbart och demokratiskt framåt? Tillsammans måste vi stoppa detta rivningsvansinne! Hjälp oss stoppa rivningsvågen - RÄDDA ASTORIA!!!

Martin Yttergård , Spånga
Helene Falk, Stockholm
Dan Isberg, Eskilstuna
Monique Garrette, Uppsala
Sebastian Karlsson, Höje

Namninsamling # 11380 snabbfakta 723 Underskrift ( 299 unika IP-adresser)
Inlagt den 2017-02-22
Startades av : Nätverket Rädda Astoria-Stoppa rivningsvågen!
Skickas till : Ni som har Astoriahusets öde i era händer.... - anneli.jansson@humlegarden.se, johan.agerman@lansforsakringar.se, madeleine.castenvik@humlegarden.se, susanne.bergh@lansforsakringar.se, fanny.waller@lansforsakringar.se, ann.jansson@humlegarden.se, rebecka.yrlid@humlegarden.se, omer.oguz@stockholm.se - Humlegården, Länsförsäkringar, Socialdemokraterna

Vimla Black Friday