Ge Javid Moradi uppehållstillstånd - skicka inga barn till Afghanistan!

Skriv under Ge Javid Moradi uppehållstillstånd - skicka inga barn till Afghanistan!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11343

Javid Moradi fick den 2017-01-26 avslag på samtliga punkter i sin asylansökan. Han är 17 år. I beslutet skriver Migrationsverket att Javid har tillfälliga verkställighetshinder som dock kommer att undanröjas den dagen då Javid fyller 18 år.

När Javid blivit 18 år ska han utvisas till Afghanistan. Migrationsverket skriver att han har en starkare anknytning till Afghanistan trots att de själva skriver att alla i hans familj är avlidna, utom hans morbror som hotar att döda Javid.

I Sverige har Javid lärt känna många människor och har både svenska och nyanlända som vänner. På fritiden spelar han fotboll i ett korpenlag, går en simkurs där han lär sig crawla, tränar och tävla i löpning. Javid går i skolan och lär sig snickra. Många i hans omgivning säger att han borde jobba som kock, då han är en mästare i köket - både på att tillaga maten och hålla rent och fint. Men Javid drömmer om ett jobb som snickare. Han är inte rädd för att jobba hårt och lär sig gärna nya saker.

Javid drömmer om en framtid i Sverige. Han vill utbilda sig för att sedan jobba, skaffa familj och försörja sin familj.

Maria Egwabor , Eskilstuna
Ann Svensson, Åkersberga
Bo Magnusson, Vislanda
Christl Lundh , Åkersberga