Namninsamling : Lagförändringar Mot Försäkringskassan och Sjukförsäkringen.

Skriv under namninsamling "Lagförändringar Mot Försäkringskassan och Sjukförsäkringen. "

Dela denna namninsamling Direktlänk : https://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11336

VI KRÄVER ATT REGERINGEN BELYSER PROBLEMATIKEN KRING FÖRSÄKRINGSKASSANS REGLER OCH ATT DET TILLKOMMER EN LAGFÖRÄNDRING A.N.G SJUKFÖRSÄKRINGEN.

Efter tidigare diskussion idag a.ng Alla som blir nekade sjukersättning samt sjukpenning från Försäkringskassan.

Det är många nu som är drabbade.

Jag talade med en person här i gruppen (Obs inlägg i facebook gruppen "fibromyalgi") som har kontakt med Svt och Svt är nu intresserade av att göra ett reportage om detta. Nu har vi en chans och stor möjligt att göra våran röst hörd! Och nu kommer detta belysas i media.

Dom har stramat åt reglerna kring sjukförsäkringen. Och 2017 Tillkom ytterligare åtstramningar. Tidigare har det varit tal om att taket för sjukförsäkringen skall tas bort och en mera human linje skulle drivas! Det blev inte så det blev värre! Många blir drabbade och lidande och dessutom sjukare av detta. Vissa läkare har också börjat att ifrågasätta varför deras ord och intyg inte är värda något. Och börjat "sätta ner foten" Vilket är bra.

Att svårt sjuka personer mirakulöst blir "friskförklarade" är endast på "pappret" Och gynnar politikerna och dom kan hänvisa till bra statistik att flera blvit "friska" Detta är just ENDAST statistik och verkligeten ser annorlunda ut! Människor, sjuka människor blir behandlade fruktansvärt och vissa hsmnar i utanförskap och hamnar mellan två stolar där dom går en väg tillmötes som kan innebära misär och blir ännu mer sjuka av detta! Detta måste få ett stopp Nu!

Men Som ensam och enskild individ viftas du bort och rutinmässiga brev skickas ut till sjuka att ersättningen dras in. Som Ensam individ kan man inte göra mycket även om man överklagar då Dom som arbetar på försäkringskassan följer regeringen regler. Vi är nu enade!. Vi som skriver under denna namninsamling kräver att regeringen belyser denna problematik och att det tillkommer lagändringar och förändringar i sjukförsäkringen!

Tillsammans kan vi förändra!

Elisabeth Johansson, Åtvidaberg
Lotta Johansson, 179 61
Markus Millingen, Lysekil
Christina Widerberg , Simrishamn