Stäng/Flytta inte vår SÄRSKOLEVERKSAMHET!!

Skriv under Stäng/Flytta inte vår SÄRSKOLEVERKSAMHET!!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11328

Skurups Kommunpolitiker har på ett sekretessbelagt möte fattat beslut att stänga ner särskoleverksamheten på Östergårdsskolan i Skurup. Man valde att stänga ute föräldrarna helt. Politikerna har inte varit med ute i särskoleverksamheten och sett hur den FAKTISKT fungerar. Skolinspektionen gav verksamheten påpekanden kring 4 punkter. Punkter som skolan har upprättat åtgärder kring. Skolan/verksamheten har dock inte getts tid att påvisa att åtgärderna följs. Dessa punkter har Skurups Kommunpolitiker haft som underlag för att stänga verksamheten. Iaf säger de själv att det är dessa punkter som ligger som grund för deras beslut. Som föräldrar ser vi oss fullständigt förbisedda/diskriminerade. Politikerna borde pratat med oss kring punkterna, hört vad vi har att säga. Lyssnat på oss, sett våra barn och vilka deras behov är. Men de har helt uteslutit oss!
På ett möte sa man att man vill topprankas som SKOL-kommun! Jag bara undrar: borde man då inte skapa skolgång för ALLA i kommunen!? Ge ALLA rätten att kunna gå i skola i sin hemkommun!? I Skurup anser man att man "Bygger framtidens skola"...Ja men man vill inte ha med en viss kategori av elever i framtiden! För om man hade velat det då hade man SATSAT på särskoleverksamhetens utveckling istället för att stänga ner/flytta den. Nej...vill den här kommun hamna i topp får de nog tänka om och göra rätt!
Stäng/flytta inte vår SÄRSKOLEVERKSAMHET!!!!

Mats Ahlström, Skurup
Teres jordan, Skurup
Catharina Müller , Skurup
Sofie Magnusson, Skurup