namninsamling annons header

Trafiksituationen i Vega Haninge

Skriv under Trafiksituationen i Vega Haninge

Visa mitt namn pć denna sida ocksć!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11325

Vega vÀxer, vi blir fler varje dag men tyvÀrr hÀnger inte Haninge kommun med. Nu har vi fÄtt nog! Trafiksituationen Àr inte hÄllbar i Vega och det mÄste ske en förÀndring nu! FÄ hÄller hastighetsbegrÀnsningen som Àr 30, det saknas en tydlig reglering vad gÀller parkering exempelvis pÄ Barents vÀg/VardövÀgen och allt oftare blir man omkörd nÀr man stannar pÄ stopplikt. Parkerade bilar skymmer korsningar, stÄr i vÀgen att tvÄ bilar omöjligt kan mötas, stÄr mitt i gÄngbanan, ja listan kan göras lÄng. Man parkerar helt enkelt var man vill och kör hur man vill utan nÄgra som helst konsekvenser och detta Àr vardag i bÄde "nya" och "gamla" Vega. Allt oftare blir man omkörd pÄ rakstrÀckan strax efter busshÄllplatsen vid förskolan Alprosen och dÀr Àr det en fÀrdig vÀg sÄ man mÄste kunna göra nÄgot Ät saken. Det Àr inte heller tydligt för mÄnga vilka regler som gÀller om det Àr högerregel eller ej i omrÄdet. PÄ SöderhagsvÀgen Àr det mÄnga som kör genom rött varje dag, inte bara personbilar utan Àven tunga arbetsfordon och bussar, dÀr passerar mÄnga barn till och frÄn skolan.

Det bor mÄnga barnfamiljer hÀr och vi kan och vill inte vÀnta pÄ att nÄgon skadas allvarligt eller tom dör för att Haninge kommun ska agera utan krÀver om Àn sÄ provisoriska lösningar medan bygget av Vegastaden fortfarande pÄgÄr.

Vi vill ha lösningar exempelvis farthinder, blomlÄdor, provisoriska farthinder, parkeringsvakter som bötfÀller de som stÄr fel eller utskick till de boende och till de byggföretag som arbetar i omrÄdet vad som gÀller för att förbÀttra situationen.

Bannie Imamovic , Vega
Jessica Ljungkvist , Vega
Johan, Vega/Handen
nicklas steen, Vega