Rädda Hagaskolans naturlekpark från kommunens planer på nytt bostadsområde

Skriv under Rädda Hagaskolans naturlekpark från kommunens planer på nytt bostadsområde

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=11306

Vi måste agera genast innan dessa planer blir beslutade. Den 24 januari är sista datum för vår namninsamling och möjlighet att påverka kommunens beslut.
Sista datum för att lämna in yttrande till kommunen på dessa planer (Dnr: SBN-2014-01112) är 27 januari.

Sprid gärna denna information enkelt genom att dela länken till Facebookgruppen: https://www.facebook.com/groups/368186740211219/

På det område som är avsätt för Hagaskolan och som idag används som naturlekpark vill kommunen bygga ett nytt bostadsområde med flera femvåningshus och radhus för ca 50-60 bostäder med tillhörande parkering. Skolan kommer även på grund av detta behöva använda mark inne på skolområdet för att skapa nya platser för hämtning, avlämning och parkering då den nuvarande parkeringen kommer bebyggas enligt planen.

Området är skogen mellan Hagavägen och skolan. Enligt gällande detaljplan är området avsätt för skolverksamhet med byggrätt och skolan vill behålla marken för att långsiktigt säkra sina behov i framtiden. Kommunen har i sina kortsiktiga planer behovet att driva på och bygga så många nya bostäder som möjligt för att nå befolkningsmängd och få statliga byggbonusbidrag från regeringen.

Det finns mer att läsa om dessa planer på länkarna nedan:

Skriv på senast den 24 januari och gör din röst hörd att stoppa dessa planer som bara drabbar skolan, eleverna och boende i området negativt.

Elin Åberg, Sundsvall
Hans Oskarsson , Sundsvall
[email protected] , sundsvall
Arvid Holm, Sundsvall