Tand + Kropp = Sant!

Skriv under Tand + Kropp = Sant!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=10552

TAND + KROPP = SANT!

Inkludera tänderna i sjukförsäkringen! Dina tänder är en del av din kropp. Men tandskador omfattas inte av sjukförsäkringen.

Skriv under vårt upprop för att bidra till en förändring!

Vi tycker det är hög tid nu att tänderna får återförenas med resten av kroppen och omfattas av sjukförsäkringen även de. Som ni kanske redan vet, ingår idag inte tandskador i vår svenska sjukförsäkring. Skador på tänderna måste patienten bekosta själv. Vilket slår hårt mot framför allt de grupper vi företräder – människor som råkat illa ut i vården.

Även flera andra grupper i samhället måste idag gå utan vård. Alla de som redan har det tufft ekonomiskt; arbetslösa, pensionärer, sjukskrivna, flerbarnsfamiljer eller ensamstående föräldrar till exempel, vilka många gånger låter bli att söka vård eftersom de inte har råd. Svensk vård ska vara jämlik. Och inte bara för vissa.

Ett första steg i rätt riktning mot att inkludera allas tänder i sjukförsäkringen, är att börja med de vårddrabbade. Tycker du som vi, skriv under vår namnlista! Ju fler vi är, ju tyngre väger vårt upprop till sjukvårdsminister Gabriel Wikström.

Nu manar vi till upprop!

Tandvårdsskadeförbundet och PatientPerspektiv i samlad aktion för tändernas skull!

Skicka även vidare till dina kompisar!

Jytte Bengtsson, Malmö
Maria Persson, Malmö
Jesse Sarvak, Klippan
Karin Stertzell, Svedala
Lisa Söderlind , Stockholm

Namninsamling # 10552 snabbfakta 620 Underskrift ( 435 unika IP-adresser)
Inlagt den 2016-01-20
Startades av : Mia Berg
Skickas till : Mia Berg - [email protected] - patientperspektiv.org

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!