Missing teacher Sweden - tillsammans skapar vi en meningsfull framtid för alla

Skriv under Missing teacher Sweden - tillsammans skapar vi en meningsfull framtid för alla

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=10116

Vi vill enas kring varje individs rätt till ett meningsfullt och livslångt lärande. Detta är en vädjan riktad till dig som tycker att det ska finnas tillräckligt med resurser både i och utanför skolan. Det behövs för att varje elev ska kunna utvecklas till sin fulla potential, för att kunna följa skollagen och de styrdokument som regering och Sveriges riksdag har beslutat om. Det handlar om dig, oavsett om du är någon som jobbar i eller med skolan, är elev, förälder, mor- eller farförälder, politiker, avhoppare från gymnasiet eller grundskolan, företagare, föreningsaktiv, kändis eller annan medborgare. Vi behöver din röst, för tillsammans får vi större genomslagskraft hos beslutsfattare.

Utmaningar
Vi står inför stora utmaningar, både på skolor och i samhället i stort. Ca 13 000 elever/år når inte de uppsatta målen och riskerar därmed att hamna i utanförskap - ett vansinnigt resursslöseri. Olika grupper käbblar med varandra om orsaker och vems fel det är, vi mot dom; medias drev mot skolan och föräldrar, konflikter mellan skolan och föräldrar, infekterade debatter på sociala medier, vi mot politiker mm, en kamp som ingen kommer att vinna. Gör det oss vuxna till goda förebilder och kommer det handlandet någonsin få oss att nå dit vi alla egentligen vill? Det enda som är säkert är att barnen kommer förlora och vi får betala utanförskapets pris på 144 miljarder kr per årskull.

Varför MTS och hur det fungerar
Vi vet att varje unge har någon form av intresse i sitt inre som vill ut och som vill växa - det är där lärandet börjar. Vi vill hitta och skapa fler vägar till lärande än de som finns i skolan idag. På så sätt får fler elever tillgång till livslångt och lustfyllt lärande, och därmed en mer vettig start på livet. Vi vet att det finns tillräckligt med resurser, att det finns tillräckligt många personer som vill vara med och stötta. Missing Teacher Sweden kommer agera i gränslandet mellan skolan och samhället, som ett komplement till skolan, inte istället för skolan. MTS ska drivas som en ideell förening och vara en direkt kanal för att matcha behov och förmedla tillgångar nationellt vad gäller individanpassat lärande utefter elevens personliga intresse. MTS samlar lärare, speciallärare, specialpedagoger, lärarstudenter, företagare, coacher, artister, inspiratörer, förebilder, pensionärer, föreningar, idrottare, kändisar, fd lärare och elever. Kort sagt, det finns många ”medborgare” som kan vara en extra kompletterande resurs som kan göra positiv skillnad för våra barn och ungdomar. MTS behöver massor med ”lärare för livet” som kan avlasta de riktiga lärarna i skolan, som kan erbjuda det som skolan inte får resurser till, inte hinner med eller kanske inte ens ska hålla på med.

Är du en av oss?
Skriv i så fall på vår namninsamling. Vi enas nu om att rätt och tillräckligt mycket resurser ska finnas i och utanför skolan, allt för att tillsammans kunna skapa en meningsfull framtid för alla. Tiden är mogen för att skapa positiv förändring på riktigt, för alla parter! Det kommer påverka framtiden för tusentals unga och blir en vinst för oss alla.

Har du också tankar kring hur vi kan åstadkomma det här eller är du nyfiken på våra tankar?
Varmt välkommen att höra av dig.

Gilla/följ MTS på Facebook & Twitter, besök vår hemsida: www.missingteacher.se

Kom ihåg att signera MTS manifest, vår namninsamling.
Med ivrig förväntan om samverkan och glada hälsningar
Annette Wahlgren, Christer Hellberg & David Tivemark
Initiativtagare Missing Teacher Sweden

Tillsammans gör vi skillnad på riktigt!

Östen Sundell, Lerum
Susanne Olovsson, Gråbo
Ariwinia Pettersson, Göteborg
Hasse Nyander , Göteborg
Åsa Engdahl, Göteborg

Namninsamling # 10116 snabbfakta 145 Underskrift ( 140 unika IP-adresser)
Inlagt den 2015-06-25
Startades av : Christer Hellberg
Skickas till : Gustav Fridolin - [email protected] - Sveriges regering

Rabattkoder & Erbjudanden  - rabatt.se Namninsamling.se drivs utan vinst intresse med stöd från sajten Rabatt.se - Gratis rabattkoder på nätet! Genom samarbete med Rabatt.se kan namninsamling.se fortsätta som gratistjänst. Besök Rabatt.se här!