namninsamling annons header

RÖR INTE ROT

Skriv under RÖR INTE ROT

Visa mitt namn pć denna sida ocksć!

Dela denna namninsamling Direktlänk : http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=10091

RÖR INTE ROT

Regeringen vill begrÀnsa ROT-avdraget frÄn dagens 50 procent till 30 procent frÄn januari 2016. Det Àr ett hÄrt slag mot Sveriges bygg- och installationsföretag. Risken Àr stor att vi fÄr tillbaka den osunda konkurrensen och det svartarbete som fanns tidigare. DÀrmed riskeras Àven jobben.

ROT-avdraget har skapat tusentals vita trygga arbeten. Det Àr arbeten som tidigare inte utfördes alls, eller som utfördes helt eller delvis av svart arbetskraft. Ett minskat ROT-avdrag riskerar att leda till att vita trygga anstÀllningar hos de seriösa företagen ersÀtts av ett utanförskap genom otrygga arbetsförhÄllanden pÄ den svarta marknaden. För staten innebÀr det uteblivna skatteintÀkter i form av moms, arbetsgivaravgifter och löneskatter. En sÄdan utveckling kan knappast ligga i nÄgons intresse.

Skulle regeringens förslag bli verklighet finns en rad förlorare; de seriösa företagen, deras anstÀllda och vanliga mÀnniskor som tack vare ROT-avdraget haft rÄd att anlita professionella och seriösa aktörer. Som vinnare stÄr de oseriösa aktörerna och den svarta marknaden.

Tycker du som vi, skriv under och visa Regeringen att ROT-avdraget behöver vara kvar pÄ samma nivÄ som idag. För Àr det nÄgot som Sverige behöver sÄ Àr det sund konkurrens och vita jobb!

Bakom namninsamlingen stÄr Bransch- och arbetsgivarorganisationerna EIO, Entreprenörföretagen, Glasbranschföreningen, Maskinentreprenörerna, MÄleriföretagen i Sverige, Sveriges Byggindustrier och VVS Företagen.

Crister Olsson, Höör
Johan Kleist, Norrköping
mia wulff, östersund
kerstin, upplands-bro